Guide til at deltage i Det Sureste Show

Sådan deltager du og din skolepatrulje i Det Sureste Show via Zoom den 1. februar kl. 8.15-9.00

Her får du en trin for trin guide, så I kan komme på ZOOM og være med i lodtrækningsshowet. Du kan også downloade guiden som PDF længere nede på siden, og har du spørgsmål, kan du kontakte Tanja Kjærside på tlf. 3916 3939 eller projektleder Liv Kofoed-Jensen på liv@sikkertrafik.dk eller tlf. 2572 7110.

Udstyr og lokale

  • Hvis muligt, så brug et digitalt whiteboard, tv eller projektor, så alle i lokalet kan følge med på en stor skærm.​ 
  • Tjek, at højttalerne er tændt/lyden er sat til (den må gerne være høj).​ 
  • Placér webkameraet, så hele skolepatruljen kan ses i billedet. 

Internetforbindelse

  • Sluk for andre programmer, fx internetsider, mail, Teams mv. for at udnytte netværket bedst muligt.​ 
  • Hvis du er ny Zoom-bruger, så kan du deltage via en browser. Vi anbefaler, at du bruger Chrome eller Edge (se billedet herunder med deres logoer)​ 
  • Hvis det er muligt, så brug et internetkabel frem for trådløst internet/wi-fi. Det giver som regel den bedste forbindelse. 

Log ind på Zoom-mødet (den 1. februar kl. 7.15-8.14)

Klik på dette link og et nyt vindue vil åbne i din browser.

Klik på ”Join from Your Browser” (se billedet til herunder):

Du kan også bruge Zoom-programmet, hvis det er installeret på computeren.

Udfyld skolens navn

Skriv skolens navn (ikke dit navn) og skolens postnummer i feltet ”Your name”. Se eksempel nedenfor. Vi skal bruge oplysningerne, når vi skal trække lod om præmierne.

Klik derefter på ”Join”

Sådan ændrer du display-navn, hvis du har skrevet forkert:​

  • Tryk på ikonet ”Participants” nederst i menu-bjælken (når du har klikket på ”Join”). I højre side af skærmen kan du nu se en deltagerliste.
  • Find dit navn, klik på ”More” og herefter på ”Rename”.

ZOOM-lyd

Når du har klikket på ”Join”, kommer der et pop-up-vindue. Klik på den blå knap ”Join Audio by Computer”:  

Zoom-mødet er sat op, så dit kamera automatisk bliver tændt (så vi kan se skolepatruljen), og din mikrofon automatisk er slukket, så du vil ikke have mulighed for at tænde mikrofonen. 

Tjek, at din højttaler er sat rigtigt op. Klik på den lille pil ved siden af mikrofon-ikonet, og klik på ”Speakers” som vist her, og vælg den højttaler, du vil bruge:  

ZOOM-billede

I får den bedste billedoplevelse ved at have fuldskærmsvisning. Klik på ”View” oppe i højre hjørne, og vælg ”Fullscreen”:

Måske dukker denne lille boks op inde i billedet – den kan trækkes væk med musen:

Info om quiz og QR-kode undervejs i showet 

  • I løbet af showet skal skolepatruljen dyste som hold mod andre skolepatruljer i en quiz.  
  • I skal derfor vælge en holdkaptajn. Holdkaptajnen bestemmer ikke mere end de andre, ligesom holdkaptajnen heller ikke forventes at vide mere end resten af holdet. Holdkaptajnen skal bare svare på vegne af skolepatruljen. 
  • I deltager i quizzen via holdkaptajnens telefon. For at logge jer ind skal holdkaptajnen scanne en QR-kode, hvorefter I kommer ind på Slido.com. 
  • QR-koden bliver vist på skærmen, både inden showet starter og under showet. I kan logge jer ind fra det øjeblik, I scanner koden. I kan således vælge mellem at logge jer ind og være klar, inden quizzen går i gang, eller logge jer ind undervejs i showet, når quizzen begynder.   
  • På Slido.com skal I logge jer ind med Skolens navn og postnummer (fx ”Vemmelev Skole / 4241”) for at kunne deltage i quizzens lodtrækning om præmier. 
  • Quizzen handler om Skolepatruljen og har 4 spørgsmål, som hver har 3 svarmuligheder. Det gælder ikke om at svare hurtigst, men om at svare rigtigt. Der bliver trukket lod om præmier blandt de rigtige svar.  

 

Download som PDF

Hvis du hellere vil have guiden som PDF, kan du downloade den ved at klikke herunder:

Frivillig ”HUL IGENNEM-TEST” 31. januar kl. 14-16 

Du har mulighed for at teste din forbindelse dagen før showet, for at sikre, at lyd og billede fungerer, som det skal.

Sådan gør du:

  1. Klik på dette Zoom-link i tidsrummet den 31. januar kl. 14-16

  2. Zoom-mødet åbnes, og du kan indtaste skolens navn og postnummer som brugernavn. Sæt evt. kryds i boksen ”Remember my name for future meetings”, så Zoom husker brugernavnet til showet den 1. februar.
  3. Klik på ”Join”. Nu skulle Zoom-mødet gerne åbnes, og hvis du kan se og høre en reklamefilm om at fejre skolepatruljerne, så er din lyd og forbindelse i orden.
  4. Testen er slut, og du kan forlade mødet igen og lukke Zoom ned i din browser.
  5. Hvis du har problemer med at logge på, så tjek afsnittet ”Internetforbindelse” ovenfor
  6. Hvis det stadig driller, kan du kontakte Tanja Kjærside på tlf. 3916 3939 eller Liv Kofoed-Jensen på tlf. 2572 7110.

Har du brug for hjælp?

Liv Knoblauch Kofoed-Jensen

Seniorprojektleder

Tlf: +45 2572 7110

liv@sikkertrafik.dk