Oplysning & Kampagne

Læringsmål

  • I lærer om planlægning af kampagner og kommunikation, herunder målgruppe og medier, samt vurdere hvilket medie, der vil være passende for hvilke aktiviteter.
  • I lærer at vurdere potentiale og effekt.
  • I lærer at beskrive et koncept.

Hvad er kampagnens budskab?

I har nu fundet på en række løsninger og valgt at beskæftige jer med en idé, der kan beskrives som en kampagne eller oplysningsarbejde. I skal bruge lidt tid på at beskrive jeres produkt og tænke over kampagnens målgruppe og budskaber.

Lav en konceptbeskrivelse

I skal udforme en konceptbeskrivelse af jeres idé. I skal lave en medieplan, hvor I vurderer forskellige medier, aktiviteter og måder at kommunikere på. Til sidst skal I vurdere effekten af jeres kampagne på trafiksikkerheden og folks adfærd i trafikken.

Brug skabeloner og vejledning

Herunder finder I skabelonen KONCEPTBESKRIVELSE. I skal også bruge en saks til at klippe MÅLGRUPPE-, AKTIVITETS- og MEDIEKORTENE ud. VEJLEDNINGEN til oplysning og kampagne vil tage jer igennem øvelserne.